tirsdag 5. mai 2009

ikebana/sula

En kunde kom inn og sa hun ville ha en japansk inspirert dekorasjon,oj...det har jeg aldri laget før,men jeg vet japanerne har noe som heter japansk blomsterkunst-ikebana,da måtte jeg se litt inne på nettet om jeg fant noe.Grunnprinsippet er enkle dekorasjoner,hver blomst må få komme helt til sin rett,små grupperinger,ikke overdådig.
Plikket meg noen grener fra epletreet i hagen,bestilte putemose og tok med meg glatte,runde stener plukket på rhodos for mange år siden.Brukte viburnum,cherry champ roser og gule craspedia.

Så kommer Konstantine,min gode medhjelper,og jeg spør for å kanskje få en bekreftelse på at det minner litt om japan.....men det første hun sa var at det minte henne på Sula!!!
Vel vel,da har jeg bommet helt på verdensdel...ha ha.,men kunden ble storfornøyd ,så da så...:)



5 kommentarer:

heidi sa...

Ikebana eller sula, spiller ingen rolle for meg... jeg synes bare det er kjempefint! Likte særlig det siste bildet der du fikk med eplegrenene. Spennende!

GundaM sa...

Så flott det blei marit og tipper kunden blei fornøyd ja!!!

Blir så glad når jeg ser d uahr vært i bloggen min og lagt igjen noen spor ;)

Klem fra meg, langdag imorra. Kanskje kommer du...?

Linda sa...

Hei.
Dette var en nydelig dekorasjon!
Så flink du er!
Takk for koselig hilsen hos meg ;O)

Kathrine sa...

Den ble kjempeflott! Stein og greiner er fint å bruke i dekorasjoner, så tenker kunden ble fornøyt ja. Og takk for kommentar i bloggen min:)
Ha en flott dag!

:)

=Anja sa...

Ren Glede:0)

Slutt