torsdag 22. januar 2009

Kongebegonia,eller Begonia rex,Nydelig blader,kan også blomstre på høsten,men mest kjent for sin variasjon i farger og mønster på bladene.En lettstelt plante som,som ikke bør tørkes ut.Vil stå lyst ikke i sol.
Mønjelilje,mønjeclivia eller Clivia miniata.Lettstelt plante som man kan ha glede av i mange år,vil stå lyst,men ikke i vår og sommersol.La jorda få tørke opp før hver vanning.

Apepote eller humata tyermanii,ingen plante for de med edderkoppfobi....ligner litt på tarantella føtter,vil henge lyst ,men ikke i sol og ikke tørkes ut.næring en gang imnd.


Mor med tusen barn,ynglesildre eller saxifraga.hurtigvoksende plante som får små avleggere som er enkle å få til nye planter,blomstrer også med små hvite blomster.liker å ha det så lyst som mulig,men ikke i sol.Gjennomvannes godt,la den få tørke opp før den vannes igjen.



Kusymre symreprimula eller bare primula som vi kjenner den, koslig plante som kommer på nyåret og byttes ut med halvdøde julestjerner i vinduskarmen.En bruk og kast plante som blomster i 2-3 uker.holdes fuktig og vil ha så mye lys den kan få.Kan taes vare på etter blomstring og plantes ut i hagen til våren




6 kommentarer:

Evami sa...

Så morsom den apepoten var,sånn har jeg aldri sett før.Men jeg har edderkopp skrekk da,så da er den vel ikke noe for meg:)

Kathrine sa...

Hei:-) Så koselig du fant veien til bloggen min. Takk for koselig kommentar:) Jeg har jo møtt deg en gang, og sett deg i Gundas butikk. Husker jeg hentet en nøkkel hoss deg på butikken din, som Gunda skulle ha.

Fin uke til deg og:-))

Kathrine sa...

Glemte å si at jeg legger bokmerke på siden din. Her kan jeg snappe opp mange tips på inneplanter og dekor:-)
Mye flott her!

:-D

GundaM sa...

Hei der Marit, så artig den apepoten var da. Noe å gi bort til den som ahr alt ;)))

God helg til deg og ;)

heidi sa...

Hmm. Nå fikk jeg lyst til å ta meg en tur til en eller annen blomsterbutikk og kjøpe litt nytt til vinduskarmen!

God helg!

heidi sa...

Synd butikken din ligger så langt borte fra meg!

Ligger en utfordring til deg inne hos meg! Hvis du vil...